Stoiska degustacyjne to niewielkie lady promocyjne, które można spotkać nie tylko w dużych centrach handlowych, ale także w sklepach osiedlowych, na targach wystawienniczych branży spożywczej, czy na eventach połączonych z kursami gotowania.

Stoisko degustacyjne w sklepie

stoisko degustacyjneTakie stoisko obsługują zazwyczaj dwie osoby, a całość lady promocyjnej nie zajmuje więcej niż dwa metry długości. Warto jednak zadbać o to, żeby całość była dobrze wykonana, a pracownicy dobrze obsługiwali klientów. Stoisko najczęściej jest białe, czyli ma kolor uniwersalny, który będzie pasował do wystroju każdego sklepu, czy innego miejsca degustacyjnego. Na białym tle widać także doskonale wszystkie napisy, grafiki czy logo firmy. Takie elementy powinny być wyraźne, jak również mieć intensywne kolory. Najlepsze będą kolory firmowe, czy też takie kojarzące się z produktem np. czerwony dla galaretki truskawkowej, czy brązowy dla czekoladowych pralinek. Stoisko posiada ladę, na której wystawiane są produkty, jak również tablicę reklamą zamontowaną na dwóch wspornikach przy ladzie. Dzięki temu stoisko jest widoczne z daleka. Najlepiej jest rozstawić takie małe stoisko degustacyjne w miejscu, gdzie wyłożone są reklamowane produkty. Wtedy zachęcony kupujący od razu będzie mógł je sięgnąć czy zobaczyć na półce ile kosztują i w jakich wersjach występują (np. różne smaki).

stoisko degustacyjnePrzy rozstawieniu stoiska na tragach wystawienniczych nie powinno ono zastawiać stoiska, ale tez nie powinno być w głębi. Lepiej jest z jednej strony rozstawić wszystkie stojaki i ulotki, a z drugiej prezentować smakołyki na ladzie promocyjnej. Rozstawienie stoiska jest bardzo łatwe, bo mamy tutaj gotowe elementy, które tylko trzeba ze sobą połączyć. W formie złożonej zmieszczą się do dużej torby, dokładanej do zestawu. Na stoisku degustacyjnym zdecydowanie kluczowa jest obsługa. Powinna być miła, uśmiechnięta, zachęcająca do podejścia. Jeśli za ladą będzie stał ktoś ponury i niemiły to bez wątpienia nikt nie będzie chciał skorzystać z opcji degustacji. Obsługa powinna także doskonale znać oferowane produkty, znać ceny, dostępne rodzaje i smaki, wielkości opakowań, jak również przynajmniej podstawowe składniki. Warto jest oferować klientom ulotki produktowe, czy katalogi innych produktów, jeśli dany ich zainteresował.

Podsumowując rozważania, stoisko degustacyjne w kolorze białym w kolorowymi grafikami jest najlepszym rozwiązaniem. Trzeba je rozstawiać blisko półek z produktami do testowania, jednak tak, by nie przeszkadzały w robieniu zakupów. Obsługa ma znaczenie kluczowe dla powodzenia promocji.