Joint venture przy wejściu na rynek zagraniczny

Istnieją różne sposoby wejścia na rynek zagraniczny. Wybór któregoś jest podyktowany specyfiką rynku, możliwościami producenta i rodzajem oferowanego produktu lub usługi. Wśród możliwości wejścia na nowy rynek wyróżnia się m. in. eksport, licencję, joint venture. W praktyce okazuje się, że stosowanie tylko jednej strategii jest trudne lub nieskuteczne, a łączenie ich i dopasowywanie różnych rodzajów …

Joint venture przy wejściu na rynek zagraniczny Read More »

Główne zasady brandingu cz. 2

We współczesnym świecie sama widoczność w Internecie i poza nim to już za mało. Klienci stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami, a ich wybory nie są już tak przypadkowe jak kiedyś, gdy łatwiej było ich skusić zachęcającą reklamą. Dziś firmy muszą zabiegać o klientów i znaleźć sposób na udowodnienie im, że są dla nich najważniejsi. …

Główne zasady brandingu cz. 2 Read More »

Główne zasady brandingu

Tworzenie świadomości marki to skomplikowany i złożony proces, którego rezultat trudno przewidzieć. Dobre hasło reklamowe może przetrwać lata (jak np. hasło „I love NY” promujące Nowy Jork od 1977), ale zła reklama, słaby kontakt z klientami, brak doskonalenia produktu i inne błędy mogą łatwo pogrążyć całą firmę. Ponieważ obecnie jedną z podstaw brandingu jest obecność …

Główne zasady brandingu Read More »

Budowanie świadomości marki, czy krótko o brandingu

Branding jest jedną z najważniejszych technik marketingowych. Polega na kreowaniu oraz utrwalaniu w umysłach (potencjalnych) konsumentów faktu istnienia danej marki oraz jej pozytywnego wizerunku. Kluczem do udanego budowania świadomości marki jest dotarcie do właściwej grupy docelowej i stworzenie dobrej reputacji konkretnej marki i produktu, co sprawi, że staną one w czołówce tych wybieranych przez konsumentów. …

Budowanie świadomości marki, czy krótko o brandingu Read More »